Dołącz do nas

Mieszkanie i Wspólnota

Autor Puch Paweł

Obowiązki związane z założeniem monitoringu

Zarząd zamierza założyć na terenie spółdzielni monitoring. Po malowaniu budynków zaobserwowano oznaki wandalizmu i pojawiły się różnego rodzaju napisy. Czy zakładając monitoring należy informować o fakcie jego funkcjonowania wszystkie osoby przebywających w granicach terenu spółdzielni – na placach zabaw, boiskach, w parkach? Jeżeli tak, to kogo należy informować konkretnie i w jaki sposób? Komu można zezwolić na oglądanie nagranych materiałów? Czy o zamiarze założenia monitoringu musimy informować policję?

Monitoring w Polsce cieszy się dużą popularnością ze względu na możliwość zapewnienia bezpieczeństwa. Nie mamy jednak szczególnych przepisów odnoszących się do zasad jego tworzenia i działania (brak jednej ustawy w tym zakresie). Nie istnieją więc przepisy, które wskażą wprost, jakie konkretne warunki system monitoringu musi spełniać. Jednak nie znaczy to, że panuje tu samowola. Tworząc monito...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 87% treści

Podstawowy

Zmiany w zakresie opodatkowania ryczałtem najmu prywatnego

Zgodnie z komunikatami płynącymi z Ministerstwa Finansów, w dalszym ciągu prowadzone są prace zmierzające do zmiany zasad możliwości rozliczen...
Podstawowy

Zaliczki pokrywające koszty dostaw mediów

Sposób ustalania zaliczek na pokrycie kosztów związanych z dostawami mediów musi być precyzyjny. Nie powinien budzić wątpliwości ani wprowadza...
Podstawowy

Zaliczki na fundusz remontowy a komórki na zewnątrz budynku

We Wspólnocie Mieszkaniowej kilka osób jest właścicielami komórek na zewnątrz budynku Wspólnoty. Wiele lat temu ustalono, że zaliczki na fundu...
Podstawowy

Wynajem placu zabaw

Do Wspólnoty Mieszkaniowej zgłosił się przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą w postaci przedszkola dla dzieci na sąsiednim osiedlu, z prośbą o korzystanie z placu zabaw należącego do Wspólnoty.