Role użytkowników Cyfrowej Książki Obiektu Budowlanego w aspekcie obowiązków i odpowiedzialności

Porady eksperta

Wprowadzenie Cyfrowej Książki Obiektu Budowlanego (c-KOB) stanowi istotny krok w cyfryzacji procesów związanych z zarządzaniem nieruchomościami. Zarówno dla małych zarządców, obsługujących kilka budynków, jak i dla większych firm, zarządzających setkami nieruchomości, c-KOB zapewnia większą przejrzystość, automatyzację oraz łatwiejszy dostęp do informacji.

Ważne jednak, aby dobrze zrozumieć role i odpowiedzialności związane z prowadzeniem tej książki, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego.
W Cyfrowej Książce Obiektu Budowlanego wyróżniamy trzy kluczowe role:

  1. właściciel/zarządca,
  2. osoba prowadząca Cyfrową Książkę Obiektu Budowlanego,
  3. osoba przeprowadzająca kontrolę.
     

W praktyce z rozwijalnej listy systemu c-KOB można wybrać także dwie dodatkowe role: osobę działającą w imieniu właściciela lub osobę działającą w imieniu zarządcy. W takim wypadku osoba przypisana do którejś z tych ról zobowiązana jest okazać umowę bądź pełnomocnictwo, które potwierdzi jej status. Należy wówczas wpisać w odpowiednie pole tytuł prawny, z którego wynika uprawnienie do reprezentowania właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego, oraz załącz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ...i wiele więcej!

Przypisy