Obowiązki administratora w związku z RODO

Porady eksperta

Proszę o informację, jak kształtują się obowiązki administratora odnośnie do wspólnot mieszkaniowych, nakładane na administrację poprzez nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych obowiązujące od 25 maja 2018 roku?

Część prawników uważa, że należy podpisać umowę z zarządem wspólnot mieszkaniowych w zakresie RODO. Natomiast można spotkać też interpretację prawników, którzy uważają to działanie za niewystarczające i nakazują poinformowanie każdego właściciela o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z nowym rozporządzeniem. Jakie obowiązki nakłada na administratora nowe rozporządzenie? Czy wystarczy klauzula podpisana z zarządem wspólnoty czy musi być podpisana z każdym właścicielem?

Przetwarzanie danych osobowych we wspólnocie mieszkaniowej

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE dotyczy osób zarządzających nieruchomościami, wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych, przewidując konieczność dostosowania zakresu przetwarzanych danych i weryfikacji s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ...i wiele więcej!

Przypisy