Gmina miejska w budynku posiada pięć lokali: dwa mieszkaniowe i trzy użytkowe. Pozostałe lokale są mieszkaniami własnościowymi, a ich właściciele tworzą wspólnotę mieszkaniową.
W wyniku ogłoszonego przetargu jeden z lokali został wynajęty firmie na działalność usługowo-gospodarczą. Po otworzeniu działalności usługowo-gospodarczej wynajmujący zaczął otrzymywać skargi, dotyczące m.in. uciążliwych zapachów, które przeszkadzały pozostałym mieszkańcom budynku.
Lokale mieszkalne posiadają instalacje gazowe, natomiast lokale użytkowe nie są wyposażone w instalacje gazowe i nie posiadają innego źródła ogrzewania.
Po zawarciu umowy najmu lokalu użytkowego skierowano najemcę do zarządcy, aby wszystkie działania mające na celu dostosowanie lokalu do potrzeb prowadzonej działalności – w przypadku gdy nie dotyczą ingerencji w części wspólne – dokonywał w uzgodnieniu z zarządcą budynku.
Inwentaryzacja przewodów kominowych
Została przeprowadzona inwentaryzacja przewodów kominowych, w której stwierdzono, że w nieruchomości znajdują się cztery nieprzypisane do lokali przewody kominowe, a do wynajmowanego lokalu użytkowego doprowadzony jest tylko jeden przewód wentylacyjny. Ponadto ustalono, że lokal gastronomiczny – z uwagi na brak instalacji gazowej oraz odpowiedniej wentylacji – nie jest przygotowany do dalszego funkcjonowania.
Jednocześnie uznano, że nie jest możliwe dalsze korzystanie przez najemcę z butli gazowej, gdyż niezgodne z prawem jest korzystanie z butli ga...