Przekształcenie lokalu użytkowego w lokal mieszkalny – procedura nadania numeru nowo powstałemu lokalowi

Administrowanie

Zadania gminy w zakresie numeracji nieruchomości określają przepisy ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne. Do zadań gminy należy między innymi ustalanie numerów porządkowych oraz zakładanie i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów, a także umieszczanie i utrzymywanie w należytym stanie tabliczek z nazwami ulic i placów w miastach oraz innych miejscowościach na obszarze gminy.

Nadanie numeracji budynkowi

Wspomniana powyżej ewidencja zawiera m.in. dane adresowe określające numery porządkowe budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie buadowy i prognozowanych do wybudowania. Numery porządkowe, o których mowa powyżej, ustala się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych, a o tych ustaleniach zawiadamia właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ...i wiele więcej!

Przypisy