Termin na udzielenie odpowiedzi

Administrowanie

W jakim terminie od odbioru listu poleconego od właściciela lokalu, z żądaniem wydania kopii wielu dokumentów, zarząd wspólnoty ma udzielić odpowiedzi na piśmie? Czy we wspólnocie mieszkaniowej mają zastosowanie przepisy wynikające z Kodeksu postępowania cywilnego (k.p.a.)?

Potrzebujesz dodatkowych informacji? Sprawdź artykuł: Zasady podwyższania czynszu najmu lokali

Zarząd ma obowiązek informować właścicieli o określonych zdarzeniach, na przykład o uchwale podjętej z udziałem głosów zbieranych indywidualnie. Ponadto zgodnie z art. 32 ustawy o własności lokali o zebraniu właścicieli zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono, zawiadamia każdego właściciela lokalu na piśmie przynajmniej tydzień przed terminem zebrania. W zawiadomieniu należy podać dzień, godzinę, miejsce i porządek obrad. W wypadku zamierzonej zmiany we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli lokali należy wskazać treść tej zmiany.

Oświadczenie woli

Przepis art. 61 § 1 Kodeksu cywilnego stanowi, że oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest skuteczne z chwilą, gdy doszło do niej w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ...i wiele więcej!

Przypisy