Część właścicieli złożyła podpis pod wypowiedzeniem ZUK-owi umowy o dostawę wody i odprowadzenie ścieków. Nie mając wyjścia, jako zarządca zawarłam umowę. Ale mam jeszcze drugi problem z ZUK-ie:
dyrektor postanowił, że wszyscy najemcy z wszystkich budynków w gminie za zużycie wody i odprowadzenie ścieków będą wpłacali opłaty do wspólnoty mieszkaniowej, zamiast jak dotychczas do ZUK-u. Pomimo że informowałam dyrektora i jego pracowników, że żaden stosunek prawny nie łączy mnie jako zarządcę ani wspólnoty z najemcami, nakazał najemcom wpłacać na podane im przez ZUK rachunki bankowe wspólnot.
Mam wątpliwości, bo dotąd naliczenie opłat wraz z zadeklarowanymi m3 wody były przesyłane do ZUK-u, zakład przelewał całą kwotę na rachunek wspólnoty, a na koniec roku spisywaliśmy liczniki u właścicieli i najemców, a rozliczenie wody, tak jak i pozostałych kosztów, było przesyłane ZUK-owi. ZUK rozliczał się wówczas ze swoimi najemcami. Ponieważ nie chcę popełnić błędu, bo żadna inna gmina takiego systemu nie stosuje, pytam Państwa, czy to prawidłowa praktyka, czy mogę tego obowiązku nie przyjmować?