Zawarcie i rozwiązanie umowy

Administrowanie

Czy na zawarcie umowy na zarządzanie nieruchomością zarząd wspólnoty powinien mieć pełnomocnictwo od właścicieli (podjęta uchwała)? Czy wypowiedzenie umowy o zarządzanie zarządcy leży tylko w gestii zarządu i pozostali właściciele nie mają nic do powiedzenia? Czy te działania mieszczą się w katalogu czynności zwykłego zarządu?

Umowa o zarządzanie

Podstawową umową regulującą kwestie gospodarowania nieruchomościami jest umowa o zarządzanie. Umowa ta reguluje stosunki między zarządcą a właścicielem nieruchomości. Podstawowe regulacje dotyczące tego rodzaju umowy zawarte są w ustawie o gospodarce nieruchomościami (obecnie mocno ograniczone przez przepisy deregulacyjne). W przypadku dużych wspólnot mieszkaniowych to zarząd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali. Zatem to zarząd zawiera z zarządcą umowę o zarządzanie, tak jak i każdą inną umowę między wspólnotą a podmiotem zewnętrznym.

Czynności zwykłego zarządu zarząd podejmuje samodzielnie. Do podjęcia przez zarząd czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu w dużej wspólnocie mieszkaniowej potrzebna jest uchwała właścicieli lokali wyrażająca zgodę na dokonanie tej czynności. W praktyce bardzo częst...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ...i wiele więcej!

Przypisy