W przedmiotowej sprawie dyrektor zarządu infrastruktury komunalnej i transportu zatwierdził stałą organizację ruchu według przedstawionego projektu, który wprowadzał zmiany i aktualizację rozwiązań w zakresie strefy płatnego parkowania, z jednoczesnym wprowadzeniem pewnych poprawek do tego projektu. W nowej organizacji przewidziano wprowadzenie stosownego oznakowania, sygnalizacji oraz urządzeń realizowanych na podstawie właściwych przepisów. Przyjęte rozwiązania spotkały się jednak ze sprzeciwem jednej z właścicielek nieruchomości położonej na obszarze objętym zmianą organizacji ruchu.
Skarga do WSA
W skardze do wojewódzkiego sądu administracyjnego domagała się stwierdzenia nieważności aktu zatwierdzającego nowe rozwiązania w zakresie ruchu drogowego. Wskazała ona, że zgodnie z zatwierdzoną organizacją po jej ulicy ruch odbywa się jednokierunkowo po jezdni o szerokości 5 metrów. Jednocześnie wprowadzono możliwość poruszania się rowerów w kierunku przeciwnym. Po prawej stronie jezdni wyznaczono natomiast pasy postojowe o szerokości 2 metrów. Faktyczna szerokość jezdni wynosi zatem 3 metry. Jak wskazano dalej – pas postojowy wyznaczony na wysokości posesji skarżącej i sposób jego usytuowania utrudnia, a czasem uniemożliwia wjazd i wyjazd na teren nieruchomości skarżącej po przeciwnej stronie jezdni.
Organ uprawniony...