Potrzebujesz dodatkowych informacji? Sprawdź artykuł: Zasady podwyższania czynszu najmu lokali
W lipcu 2007 roku dla budynku wielorodzinnego wykonano projekt dróg wewnętrznych. Od strony ulicy zaprojektowano miejsca postojowe o wymiarach 5,0 x 2,30 m i jedno dla niepełnosprawnych o wymiarze 3,60 x 5,00 m – razem 10 miejsc. Dojazd do garażu wielostanowiskowego w piwnicach budynku, podjazd do klatek i 3 garaży zapewniał dojazd nr 2 z ulicy.
Powód z żoną umową kupna-sprzedaży z 1 stycznia 2010 roku nabyli własność stanowiącą odrębną nieruchomość, lokal – garaż o powierzchni 18,22 m2, do którego przynależny jest udział we wspólnych częściach budynku i innych urządzeniach, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli poszczególnych lokali oraz w działce gruntu, na której posadowiony jest budynek, która to działka i części wspólne objęte są księgą wieczystą dla garażu. Tym samym powód stał się członkiem wspólnoty mieszkaniowej, posiadając jedynie garaż.
Wspólnota zainstalowała szlaban, aby usprawnić korzystanie z miejsc postojowych
Uchwałą członkowie wspólnoty mieszkaniowej wyrazili zgodę na instalację szlabanu na parkingu, aby usprawnić korzystanie z miejsc postojowych na parkingu poprzez instalację fizycznej bariery dla pojazdów spoza wspólnoty, gdyż posesja położona jest w centrum miasta i parkowały tam osoby niebędące członkami wspólnoty. Na terenie wspólnoty była ograniczona liczba miejsc postojowych, która zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i pozwoleniem na budowę wynosiła jedno miejsce postojowe na każdy lokal mieszkalny/usługowy. Liczba wyznaczonych miejsc przeznaczonych do parkowania pojazdów na terenie wspólnoty (34) – łącznie z halą garażową (22) oraz garażami (3) była równa liczbie lokali mieszkalnych i usługowych (34 = 30 lokali mieszkalnych + 4 lokale usługowe). Ponadto w tej uchwale, członkowie wspólnoty przyjęli, że jeden pilot do szlabanu miał zostać opłacony ze środków wspólnych, natomiast drugi pilot był dostępny odpłatnie. Limit kluczy na lokal – maks. 2. W powołanej uchwale postanowiono, że piloty przysługują na 30 lokali mieszkalnych i 4 lokale użytkowe od strony ulicy, czyli na jeden lokal przysługują 2 piloty. Uchwała została podjęta w formie zbierania głosów (podpisów).
Dojazd do garaży
Aktualnie od strony ulicy jest dojazd do 3 garaży oraz wejście do klatki schodowej i wjazd do garaży podziemnych. Przed garażami wyłożona jest kostka, podobnie jak cały dojazd. Przed garażami w odległości 9,7 m od drugiego garażu znajdują się 2 blokady ruchome. Klucze do tych blokad posiada zarząd i właściciele ga...